Created with Snap

مشاغل بدون نیاز  بدون LMIA

LMIA Exampt Jobs

مشاغل بدون نیاز  بدون LMIA


 

 یک مدرک مهم برای کارفرمایان در کانادا است که قبل از استخدام نیروی خارجی نیاز است. LMIA یا نامه ارزیابی نشان دهندهٔ این است که در طول مدت آگاهی کارفرما برای استخدام، هیچ فرد کانادایی مناسب برای اینکار اقدام نکرده است و نیاز به استخدام نیرو از خارج کشور می‌باشد. این نامه از طرف اداره استخدام و گسترش کار در کانادا صادر شده است و به کارفرما اجازه استخدام نیروی خارجی را میدهد. LMIA توسط کارفرما در اداره مهاجرت ثبت میشود و بعد از دریافت آن، کارگر خارجی اجازه اقدام برای اجازه کار را خواهد داشت.

 

چگونه بفهمیم برای استخدام نیروی جدید به LMIAنیاز داریم؟

  • چنانچه برای برنامه استخدام موقت نیروی خارجی (TFWP) اقدام کنید، نیاز به LMIA می‌باشد.به محض کسب این اجازه، یک کپی از نامه تاییدیه به هر کارگر خارجی ارائه میشود تا بتوانند با آن برای اجازه کار اقدام کنند.
  • چنانچه برای برنامه تحرک بین المللی (International Mobility Program) اقدام کنید به LMIA نیازی نیست.همچنین برای برنامه IMP جهت استخدام نیروی خارجی دو زبان که مسلط به زبان فرانسوی هستند، نیزی به LMIAنمیباشد.
  • اگر شما کارفرمایی در کبک هستید و برای برنامه استخدام موقت نیروی خارجی اقدام کردید، به جای LMIA نیاز به کسب مدرک دیگری به نام جواز اجازه کار در کبک (CAQ) از اداره کار کبک (MIFI) میباشید تا بعد از آن اجازه کار صادر شود.
  • اگر کارفرما در کبک برای استخدام در برنامه IMPاقدام کند، نیاز به ارائه LMIA یا CAQ ندارد.

 

 برای اخذ اطلاعات بیشتر در این زمینه، اینجا کلیک کنید.