Created with Snap

اتاوا

اتاوا ، اونتاریو

اتاوا


 

جمعیت : 1.408.000

 مساحت: 2.790.30 کیلومتر مربع

 آب و هوا:

 اتاوا دارای آب و هوای قاره ای مرطوب با چهار فصل مجزا است .میانگین حداکثر دمای جولای 26.6 درجه سانتیگراد (80 درجه فارنهایت) است. میانگین حداقل دمای ژانویه -14.4 درجه سانتیگراد (6.1 درجه فارنهایت) است.

تابستان ها در اتاوا گرم و مرطوب است. به طور متوسط ​​11 روز از سه ماه تابستان دمایی بیش از 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) .میانگین رطوبت نسبی به طور متوسط ​​54 درصد در بعد از ظهر و 84 درصد تا صبح است.برف و یخ در فصل زمستان غالب است. اتاوا به طور متوسط ​​سالانه 224 سانتی متر (88 اینچ) برف می بارد، اما به طور متوسط ​​22 سانتی متر (9 اینچ) برف در طول سه ماه زمستان حفظ می کند. به طور متوسط ​​16 روز از سه ماه زمستانی دمای زیر 20- درجه سانتیگراد (4- درجه فارنهایت) یا 41 روز اگر باد سرد در نظر گرفته شود.بهار و پاییز متغیر هستند، مستعد افزایش دما و نوسانات غیرقابل پیش بینی در شرایط هستند. روزهای گرم بالای 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) در اوایل آوریل یا اواخر اکتبر رخ داده است .میانگین بارندگی سالانه در حدود 940 میلی متر (37 اینچ) است.

 دین

 حدود 65 درصد از ساکنان اتاوا از سال 2011 خود را مسیحی توصیف می کنند که کاتولیک ها 38.5 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و اعضای کلیساهای پروتستان 25 درصد. مذاهب غیر مسیحی نیز در اتاوا به خوبی تثبیت شده اند که بزرگترین آنها اسلام (6.7٪)، هندوئیسم (1.4٪)، بودیسم (1.3٪) و یهودیت (1.2٪) است. کسانی که هیچ وابستگی مذهبی ندارند 22.8٪ را تشکیل می دهند.

 نزاد

 تا سال 2016، تقریباً 69.1٪ از جمعیت اتاوا اروپایی بودند، در حالی که 4.6٪ بومی و 26.3٪ اقلیت های قابل مشاهده بودند (بیشتر از درصد ملی 22.3٪). تقریباً 23.6 درصد از جمعیت اتاوا نیز مهاجر هستند. در زیر به تفکیک جمعیت شناسی آمده است.

  • 69.1٪ سفید
  • 6.6 درصد مشکی
  • 5.1٪ آسیای شرقی (4.5٪ چینی، 0.3٪ ژاپنی، 0.3٪ کره ای)
  • 4.6٪ بومیان (3.2٪ اولین ملل، 1.4٪ متیس، 0.2٪ Inuit)
  • 4.5 درصد عرب
  • 4.2٪ آسیای جنوبی (هندی، پاکستانی، بنگلادشی، نپالی، سریلانکا)
  • 2.6٪ آسیای جنوب شرقی (1.3٪ فیلیپینی)
  • 2.3٪ چند نژادی (از جمله 1.4٪ متیس، همچنین در بالا ذکر شده است)
  • 1.2٪ آمریکای لاتین
  • 0.3 درصد غرب آسیا
  • 0.3٪ دیگر

اقتصاد

 کارفرمایان اصلی اتاوا خدمات عمومی کانادا و صنعت فناوری پیشرفته هستند، اگرچه گردشگری و مراقبت های بهداشتی نیز فعالیت های اقتصادی قابل توجهی را نشان می دهند. دولت فدرال بزرگترین کارفرمای شهر است که بیش از 110000 نفر از منطقه پایتخت ملی را استخدام می کند. مقر ملی بسیاری از بخش‌های فدرال در اتاوا، به ویژه در سرتاسر مرکز تاون و مجتمع‌های Terrasses de la Chaudière و Place du Portage در هال است. ستاد دفاع ملی در اتاوا مرکز فرماندهی اصلی نیروهای مسلح کانادا و میزبان وزارت دفاع ملی است.منطقه اتاوا شامل CFS Leitrim و سابق CFB Rockcliffe است. در طول تابستان، شهر میزبان گارد تشریفاتی است که وظایفی مانند تغییر گارد را انجام می دهد. به عنوان پایتخت ملی کانادا، گردشگری بخش مهمی از اقتصاد اتاوا است، به ویژه پس از 150 سالگرد کانادا که مرکز آن در اتاوا بود. پیش از برگزاری جشن ها سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت های مدنی، ارتقاء زیرساخت های گردشگری و افزایش جاذبه های فرهنگی ملی انجام شد. منطقه پایتخت ملی سالانه حدود 7.3 میلیون گردشگر را جذب می کند که حدود 1.18 میلیارد دلار هزینه می کنند. اتاوا علاوه بر فعالیت های اقتصادی که به عنوان پایتخت ملی به وجود می آید، یک مرکز فناوری مهم است. در سال 2015، 1800 شرکت آن تقریباً 63400 نفر را استخدام کردند. تمرکز شرکت ها در این صنعت باعث شد تا شهر لقب «سیلیکون ولی شمالی» را به خود اختصاص دهد. بیشتر این شرکت ها در زمینه ارتباطات راه دور، توسعه نرم افزار و فناوری محیط زیست تخصص دارند. شرکت های فناوری بزرگ مانند Nortel، Corel، Mitel، Cognos، Halogen Software، Shopify و JDS Uniphase در این شهر تأسیس شدند. اتاوا همچنین دارای مکان های منطقه ای برای Nokia، 3M، Adobe Systems، Bell Canada، IBM و Hewlett-Packard است.

 حمل ونقل

 OC Transport، بخشی از شهر، سیستم حمل و نقل عمومی را اداره می کند. OC Transport یک سیستم یکپارچه و چند وجهی Rapid Transit را اجرا می کند که شامل:

خط 1،همچنین به عنوان خط کنفدراسیون شناخته می شود، که قطارهای با ظرفیت متوسط ​​را اداره می کند که زیر مرکز شهر حرکت می کنند.

خط 2، همچنین به عنوان خط تریلیوم شناخته می شود، که یک کریدور حمل و نقل ریلی سبک شمال به جنوب است که فرودگاه و انتهای جنوبی اتاوا را به خط 1 متصل می کند. سیستم وسیعی از بیش از 190 مسیر اتوبوس که توسط ناوگانی از اتوبوس‌های معمولی، مفصلی و دو طبقه در امتداد راهروهای ترانزیت مجزا با فواصل طولانی بین ایستگاه‌ها و امکانات کامل ایستگاه (از جمله سکوها، پیاده‌روها، باجه‌های بلیط) خدمت می‌کنند. ، آسانسور و فروشگاه های رفاه)، که حومه اتاوا را به داخل شهر متصل می کند.

شبکه خدمات اتوبوس سریع تمام روز، 7 روز در هفته، به کاناتا در غرب، Barrhaven به جنوب غربی، اورلئان به شرق، و ساوت کیز به جنوب می‌رسد. همچنین چندین مسیر اتوبوس شبانه وجود دارد که ایستگاه‌های خط 1 مرکز شهر را در حالی که برای شب خاموش است، پوشش می‌دهند، و در صورت تاخیر قطار، خدمات پشتیبان به مرکز شهر را پوشش می‌دهند. OC ساخت و ساز اخیراً در خط کنفدراسیون به پایان رسید، یک خط حمل و نقل ریلی سبک (LRT) به طول 12.5 کیلومتر (7.8 مایل) ، که شامل یک تونل 2.5 کیلومتری (1.6 مایل) در منطقه مرکز شهر با سه ایستگاه زیرزمینی است.