Created with Snap

تورنتو

تورنتو ، اونتاریو

تورنتو


جمعیت: 6,255,000

 مساحت: 5,905.71 کیلومتر مربع

آب و هوا

 شهر تورنتو دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب ،تابستان های مرطوب و زمستان های سرد. این شهر چهار فصل متمایز را تجربه می‌کند.تورنتو به دلیل شهرنشینی و نزدیکی به آب، محدوده دمایی نسبتاً پایینی در روز دارد. میانگین دمای شبانه در شهر حدود 3.0 درجه سانتیگراد (5.40 درجه فارنهایت) گرمتر از مناطق روستایی در تمام ماهها است.با این حال، می‌تواند در بسیاری از بعدازظهرهای بهار و اوایل تابستان تحت تأثیر نسیم دریاچه به طور قابل توجهی خنک‌تر باشد، زیرا دریاچه انتاریو نسبت به هوا در این فصول خنک است.این نسیم‌های دریاچه بیشتر در تابستان اتفاق می‌افتد و در روزهای گرم تسکین می‌دهد. زمستان های تورنتو معمولا سرد و همراه با بارش برف مکرر است.در طول ماه‌های زمستان، دما معمولاً کمتر از 0 درجه سانتی‌گراد (32 درجه فارنهایت) است. زمستان‌های تورنتو گاهی اوقات با بادهای سرد همراه می‌شوند، زمانی که حداکثر دما زیر 10- درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت) باقی می‌ماند، که اغلب در اثر سرمای باد سردتر می‌شود. گاهی اوقات، آنها می توانند به زیر 25- درجه سانتیگراد (-13 درجه فارنهایت) برسند. طوفان های برفی که گاهی با یخ و باران مخلوط می شوند، می توانند برنامه کاری و سفر را مختل کنند، در حالی که برف انباشته می تواند در هر زمانی از نوامبر تا اواسط آوریل ببارد. ماه های تابستان با دمای بسیار گرم مشخص می شود.دمای روز معمولاً بالای 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) است و اغلب از 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) بالاتر می رود. بهار و پاییز فصل‌های انتقالی با دمای معتدل یا خنک با دوره‌های خشک و مرطوب متناوب هستند. میانگین دمای روز در این فصول حدود 10 تا 12 درجه سانتیگراد (50 تا 54 درجه فارنهایت) است.

 دین

رایج ترین دین گزارش شده در تورنتو مسیحیت است که 54.1 درصد از جمعیت به آن پایبند هستند. کثرت 28.2 درصد از جمعیت شهر کاتولیک بوده و پس از آن پروتستان ها (11.9 درصد)، مسیحی ارتدکس (4.3 درصد) و اعضای دیگر فرقه های مسیحی (9.7 درصد).سایر ادیان که به طور قابل توجهی در این شهر انجام می شود عبارتند از: اسلام (8.2 درصد)، هندوئیسم (5.6 درصد)، یهودیت (3.8 درصد)، بودیسم (2.7 درصد) و سیکیسم (0.8 درصد). کسانی که هیچ وابستگی مذهبی نداشتند 24.2 درصد از جمعیت تورنتو را تشکیل می دهند.

 نژاد

در سال 2016، به طور کلی، سه منشاء قومی که اغلب گزارش شده‌اند چینی (332830 یا 12.5 درصد)، انگلیسی (331.890 یا 12.3 درصد) و کانادایی (323175 یا 12.0 درصد) بودند.مناطق رایج قومیتی اروپایی (47.9 درصد)، آسیایی (شامل خاورمیانه - 40.1 درصد)، آفریقایی (5.5 درصد)، لاتین/مرکزی/آمریکای جنوبی (4.2 درصد) و بومی آمریکای شمالی (1.2 درصد) بودند. درصد).

 در سال 2016، 51.5 درصد از ساکنان شهر متعلق به یک گروه اقلیت قابل مشاهده بودند، در مقایسه با 49.1 درصد در سال 2011، و 13.6 درصد در سال 1981. بزرگترین گروه های اقلیت قابل مشاهده، جنوب آسیا (هند، پاکستان، سریلانکا با 338960 یا 12.6 درصد)، شرق آسیا (چینی با 332830 یا 12.5 درصد) و سیاه پوست (239850 یا 8.9 درصد) بودند.پیش بینی می شود که اقلیت های قابل مشاهده تا سال 2031 به 63 درصد از جمعیت شهر افزایش یابد.

 این تنوع در محله‌های قومی تورنتو، که شامل محله چینی‌ها، کورسو ایتالیا، شهر یونانی، بازار کنزینگتون، کره‌تاون، هند کوچک، ایتالیای کوچک، جامائیکا کوچک، پرتغال کوچک و رونسوالس (جامعه لهستانی) می‌شود، منعکس شده است.

 اقتصاد

 تورنتو یک مرکز بین المللی برای تجارت و امور مالی است. تورنتو که به طور کلی پایتخت مالی و صنعتی کانادا در نظر گرفته می شود، دارای تمرکز بالایی از بانک ها و شرکت های کارگزاری در خیابان خلیج در ناحیه مالی است. بورس اوراق بهادار تورنتو هفتمین بورس بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است.پنج موسسه مالی بزرگ کانادا که مجموعا به نام پنج بزرگ شناخته می شوند، دفاتر ملی در تورنتو دارند.

این شهر مرکز مهمی برای رسانه ها، انتشارات، مخابرات، فناوری اطلاعات و صنایع تولید فیلم است. این خانه برای Bell Media، Rogers Communications و Torstar است. دیگر شرکت‌های برجسته کانادایی در منطقه تورنتو بزرگ عبارتند از Magna International، Celestica، Manulife، Sun Life Financial، Hudson's Bay Company، و شرکت‌ها و اپراتورهای هتل‌داری بزرگ، مانند هتل‌های Four Seasons و Fairmont Hotels and Resorts.

 اگرچه بسیاری از فعالیت‌های تولیدی منطقه در خارج از محدوده شهر انجام می‌شود، تورنتو همچنان یک نقطه عمده‌فروشی و توزیع برای بخش صنعتی است. موقعیت استراتژیک شهر در امتداد کریدور شهر کبک-ویندزور و اتصالات جاده ای و ریلی آن به حمایت از تولید وسایل نقلیه موتوری، آهن، فولاد، مواد غذایی، ماشین آلات، مواد شیمیایی و کاغذ در نزدیکی آن کمک می کند.

 حمل و نقل:

تورنتو یک مرکز حمل و نقل مرکزی برای شبکه های جاده ای، راه آهن و هوایی در جنوب انتاریو است. انواع مختلفی از حمل و نقل در شهر تورنتو وجود دارد، از جمله بزرگراه ها و حمل و نقل عمومی. تورنتو همچنین دارای شبکه گسترده ای از خطوط دوچرخه و مسیرها و مسیرهای چند منظوره است. سیستم اصلی حمل و نقل عمومی تورنتو توسط کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) اداره می شود. ستون فقرات شبکه حمل و نقل عمومی آن، سیستم متروی تورنتو است، که شامل سه خط حمل و نقل سریع ریلی سنگین در سطح شهر، از جمله خط U شکل 1 و خط 2 شرقی-غربی است. خط 3 یک خط متروی سبک است که به طور انحصاری خدمات رسانی می کند. منطقه شرقی شهر اسکاربرو.کمیسیون حمل و نقل تورنتو بزرگترین و شلوغ ترین سیستم تراموا را در آمریکای شمالی اداره می کند.

TTC همچنین شبکه گسترده‌ای از اتوبوس‌ها و ترامواها را اداره می‌کند که مورد آخر در مرکز شهر خدمت می‌کنند و اتوبوس‌ها به بسیاری از نقاط شهر که توسط شبکه مترو پراکنده سرویس‌دهی نمی‌شوند خدمات ارائه می‌دهند. اتوبوس‌ها و ترامواهای TTC از سیستم کرایه‌ای مشابه مترو استفاده می‌کنند و بسیاری از ایستگاه‌های مترو منطقه‌ای با کرایه برای تردد بین وسایل نقلیه ریلی و سطحی ارائه می‌کنند.

شبکه حمل و نقل عمومی تورنتو همچنین به شبکه های شهری دیگر مانند ترانزیت منطقه یورک، ویوا، ترانزیت منطقه دورهام و می وای متصل می شود.