Created with Snap

ونکوور

ونکوور ، بریتیش کلمبیا

ونکوور


 

جمعیت:

2,606,000

مساحت:

 کیلومترمربع2,878.52 

آب و هوا

ونکوور یکی از گرم ترین شهرهای کانادا در فصل زمستان است. در حالی که در طول ماه های تابستان، دمای داخلی به طور قابل توجهی بالاتر است، ونکوور خنک ترین میانگین تابستان را در بین تمام مناطق اصلی کلان شهر کانادا دارد. ماه های تابستان به طور معمول خشک است و به طور متوسط ​​تنها یک روز در پنج روز در ماه های جولای و آگوست بارندگی دارد. در مقابل، اکثر روزها از نوامبر تا مارس نوعی بارش را ثبت می کنند.

ونکوور همچنین یکی از مرطوب ترین شهرهای کانادا است. با این حال، بارش در سراسر منطقه شهری متفاوت است. میزان بارندگی سالانه در فرودگاه بین‌المللی ونکوور در ریچموند به طور متوسط ​​1189 میلی‌متر (46.8 اینچ) است، در مقایسه با 1588 میلی‌متر (62.5 اینچ) در مرکز شهر و 2044 میلی‌متر (80.5 اینچ) در شمال ونکوور.حداکثردمای هوا روزانه به طور متوسط ​​22 درجه سانتیگراد (72 درجه فارنهایت) در ژوئیه و آگوست است که اوج آن به ندرت به 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) می رسد.

دین

ونکوور، مانند بقیه بریتیش کلمبیا، نرخ پایینی از حضور در کلیسا در مقایسه با بقیه قاره دارد و اکثریت مردم به مذهب عمل نمی کنند. جمعیت سیک و بودایی قابل توجهی دارد که اکثراً پیروان هند و چین هستند.

  • 41.7٪ مسیحی
  • 41.5٪ بدون وابستگی مذهبی، از جمله آگنوستیک، ملحد، اومانیست، و "بدون دین"
  • 6.8٪ سیک
  • 3.4 درصد بودایی
  • 3.2 درصد مسلمان
  • 1.8٪ هندو
  • 0.8 درصد یهودی
  • 0.07٪ معنویت بومی

نژاد 

جمعیت شناسی مترو ونکوور یک جامعه چند قومیتی را نشان می دهد. جمعیت کمی، کمتر از 2 درصد از مردم بومی باقی مانده است که بر اساس سوابق باستان شناسی و تاریخی، بیش از 3000 سال در این منطقه سکونت داشته اند.

از زمان اولین سکونت غیر بومی منطقه در نیمه دوم قرن نوزدهم، مردم بریتانیا و ایرلند بزرگترین گروه مهاجر بودند و در مجموع تا به امروز بزرگترین گروه قومی در ونکوور باقی مانده اند. بزرگترین گروه های قومی غیر انگلیسی یا ایرلندی واقع در ونکوور شامل چینی ها، هندی ها و آلمانی ها هستند.

منطقه شهری دارای یکی از متنوع ترین جوامع چینی زبان است که انواع مختلفی از چینی ها در آن حضور دارند. مترو ونکوور شامل دومین محله بزرگ چینی‌ها در آمریکای شمالی (پس از سانفرانسیسکو) و بسیاری از محله‌های چندفرهنگی مانند بازار پنجابی، شهر یونانی و ژاپن تاون است.

Commercial Drive هسته تاریخی ایتالیای کوچک، که همچنین منطقه اصلی پرتغالی است. تابلوهای خیابانی دوزبانه را می‌توان در محله چینی‌ها و بازار پنجابی و تابلوهای تجاری به زبان‌های مختلف در سرتاسر کلان شهر مشاهده کرد. 

اقتصاد

اقتصاد ونکوور یکی از پر جنب و جوش ترین اقتصادهای کانادا است. شهر بریتیش کلمبیا دروازه رسمی کانادا به حاشیه اقیانوس آرام، یک بندر بزرگ، و پایانه اصلی غربی بزرگراه های بین قاره ای و مسیرهای راه آهن است. ونکوور با موفقیت از یک اقتصاد عمدتا مبتنی بر منابع به یک اقتصاد مبتنی بر دانش متنوع تبدیل شده است و در سال‌های اخیر سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد در کانادا بوده است. بر اساس گزارش هیئت کنفرانس کانادا، در سال 2017 تولید ناخالص داخلی ونکوور 137 میلیارد دلار کانادا بود، با نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 4.5٪، به این معنی که ونکوور تقریباً 7.5٪ از کل اقتصاد کانادا را تشکیل می دهد.بخش های عمده اقتصادی شامل تجارت، فیلم و تلویزیون، فناوری، گردشگری، منابع طبیعی و ساخت و ساز است. 

حمل و نقل

TransLink مسئول جاده‌ها و حمل‌ونقل عمومی در مترو ونکوور است (بعد از BC Transit که وظایف ترانزیت BC Hydro را به عهده گرفته بود). این سرویس اتوبوس، از جمله خدمات سریع رپید باس، خدمات قایق مسافربری و دوچرخه سواری (معروف به SeaBus)، یک سرویس حمل و نقل سریع خودکار به نام SkyTrain، و قطار مسافربری West Coast Express را ارائه می دهد. سیستم SkyTrain ونکوور در حال حاضر در سه خط، خط هزاره، خط اکسپو و خط کانادابا مجموع 53 ایستگاه از سال 2017 در حال اجرا است. تنها 20 ایستگاه از این ایستگاه ها در داخل مرزهای شهر ونکوور و بقیه هستند. در حومه مجاور تعدادی از بزرگترین جاذبه های گردشگری شهر، مانند خلیج انگلیسی/ استنلی پارک، آکواریوم ونکوور، دانشگاه بریتیش کلمبیا با موزه مردم شناسی، و کیتسیلانو با این سیستم حمل و نقل سریع به هم متصل نیستند.