Created with Snap

کبک سیتی

کبک سیتی ، کبک

کبک سیتی


 

 

جمعیت

832,000

مساحت:

3,408.70 

آب وهوا

آب و هوای شهر کبک به عنوان آب و هوای مرطوب قاره ای طبقه بندی می شود.شهر کبک چهار فصل متمایز را تجربه می کند. تابستان‌ها گرم و گاهی گرم است، با دوره‌هایی از دماهای گرم‌تر که با رطوبت بالا ترکیب می‌شود، شاخص گرمایی بالایی ایجاد می‌کند که میانگین بالاترین 22 تا 25 درجه سانتی‌گراد (72 تا 77 درجه فارنهایت) و پایین‌ترین حد 11 تا 13 درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد. (52-55 درجه فارنهایت). زمستان‌ها سرد، وزش باد و برفی با میانگین دمای بالا 5- تا 8- درجه سانتیگراد (23 تا 18 درجه فارنهایت) و کمینه 13- تا 18- درجه سانتیگراد (9 تا 0 درجه فارنهایت) است. بهار و پاییز، اگرچه کوتاه است، اما دمای سرد را به گرمی می رساند.

دین

مذهب، به‌طور دقیق‌تر کلیسای کاتولیک رومی، از زمان ورود اولین مهاجران فرانسوی به فرانسه جدید، مدت‌هاست که جایگاه اصلی و جدایی‌ناپذیر جامعه کبک را اشغال کرده است. با این حال، از زمان انقلاب آرام و شورای واتیکان دوم در دهه 1960، جدایی واقعی بین دولت و مذهب وجود داشته است و جامعه به طور کلی دین را یک امر خصوصی می داند. با این وجود، کاتولیک هنوز هم اعتقادات 75 درصد از جمعیت کبک را نشان می دهد. سایر ادیان در این شهر به صورت زیر است:

  • مسلمان 1.52%
  • یهودی 1.26%
  • بودایی 0.58٪
  • هندو 0.34%
  • سیک 0.12٪

نژاد

 

  • سیاه 2.4%
  • آمریکای لاتین 1.3%
  • عرب 1.2%
  • آسیای جنوب شرقی 0.5%
  • چینی 0.4%
  • کل جمعیت بومی 3.4%
  • اروپایی 90.1%  

اقتصاد

اکثر مشاغل در شهر کبک در مدیریت دولتی، دفاع، خدمات، تجارت، حمل و نقل و گردشگری متمرکز هستند. به عنوان مرکز استان، این شهر از یک مرکز اداری و خدماتی منطقه‌ای سود می‌برد: به همین دلیل، دولت استانی بزرگترین کارفرمای شهر است .CHUQ (شبکه بیمارستانی محلی) بزرگترین کارفرمای سازمانی شهر است.

حدود 10 درصد مشاغل در بخش تولید هستند. محصولات اصلی شامل خمیر و کاغذ، مواد غذایی فرآوری شده، اقلام فلزی/چوبی، مواد شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی و مواد چاپی است. این شهر میزبان دفتر مرکزی انواع شرکت های برجسته است، از جمله: خرده فروش مد La Maison Simons، شرکت های مهندسی BPR و Norda Stelo. اعتماد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات Cominar; Industrial Alliance، La Capitale، Promutuel، SSQ Financial Group، و Union Canadienne در بخش بیمه؛ Beenox، Gearbox Software، Frima Studio، Sarbakan و Ubisoft در صنعت بازی های رایانه ای; AeternaZentaris و DiagnoCure در داروسازی. Amalgame، Cossette و Vision 7 در بازاریابی و تبلیغات. Institut National d'Optique (INO)، EXFO، OptoSecurity در فناوری. همچنین محل اقامت تنها کارخانه سازنده سیگار Rothmans, Benson & Hedges است. 

حمل ونقل 

Réseau de transport de la Capitale (RTC) مسئول حمل و نقل عمومی در منطقه است. RTC ناوگان اتوبوس را اداره می کند و اخیراً اتوبوس های مفصلی را پیاده سازی کرده است. RTC در حال مطالعه بازگشت یک سیستم تراموا برای کمک به کاهش ازدحام بیش از حد در شلوغ ترین خطوط و همچنین جذب کاربران جدید به حمل و نقل عمومی است. 

حمل و نقل ریلی توسط Via Rail در Gare du Palais ("ایستگاه قصر") انجام می شود. این ایستگاه پایانه شرقی راه آهن اصلی کبک سیتی-ویندزور است. یک ایستگاه اتوبوس بین شهری، با اتصال به شبکه اتوبوس های راه دور استانی، در مجاورت ایستگاه قطار قرار دارد و توسط اپراتورهایی مانند Orleans Express و Intercar استفاده می شود.