Created with Snap

مونتریال

مونتریال،کبک

مونتریال


 

جمعیت:

4,247,000

مساحت:

 کیلومتر مربع 4,604.26 

آب وهوا:

مونترال به عنوان آب و هوای قاره ای گرم تابستانی مرطوب و زمستان های مونترال هوای سرد، برفی، بادخیز و گاهی یخبندان را به همراه دارد.

زمستان هوای سرد، برفی، بادی و گاهی یخبندان را به همراه دارد و میانگین روزانه آن بین 10.5- تا 9- درجه سانتیگراد (13.1 تا 15.8 درجه فارنهایت) در ژانویه است. با این حال، برخی از روزهای زمستانی بالاتر از نقطه یخبندان قرار می‌گیرند و به طور متوسط ​​4 روز در ژانویه و فوریه هر کدام امکان بارندگی وجود دارد. معمولاً، برفی که برخی یا تمام زمین های خالی را می پوشاند به طور متوسط ​​از هفته اول یا دوم دسامبر تا آخرین هفته مارس ادامه دارد. در حالی که دمای هوا هر سال کمتر از 30- درجه سانتیگراد (22- درجه فارنهایت) نمی‌شود، باد سرد اغلب باعث می‌شود که دما در برابر پوست در معرض آن پایین باشد.

بهار و پاییز بسیار ملایم هستند اما مستعد تغییرات شدید دما هستند.. طوفان های برفی در اوایل و اواخر فصل می تواند در نوامبر و مارس و به ندرت در آوریل رخ دهد. مونترال معمولاً از اواخر آوریل تا اواخر اکتبر بدون برف است. با این حال، برف می تواند در اوایل تا اواسط اکتبر و همچنین اوایل تا اواسط می در موارد نادری ببارد.

دین:

حدود 65.8٪ از کل جمعیت مسیحی، عمدتاً کاتولیک رومی (52.8٪) هستند، عمدتاً به دلیل نوادگان مهاجران اصلی فرانسوی، و دیگران با منشاء ایتالیایی و ایرلندی. پروتستان‌ها شامل کلیسای انگلیکان در کانادا، کلیسای متحد کانادا، لوتریان، به دلیل مهاجرت بریتانیایی و آلمانی، و فرقه‌های دیگر، 5.90 درصد هستند و 3.7 درصد دیگر، عمدتاً از مسیحیان ارتدکس تشکیل شده‌اند که توسط جمعیت زیادی یونانی تغذیه می‌شوند. همچنین تعدادی کلیسای ارتدکس روسی و اوکراینی نیز وجود دارد.

اسلام بزرگترین گروه مذهبی غیر مسیحی است، با 154540 عضو، که دومین جمعیت بزرگ مسلمانان در کانادا با 9.6٪ است. جمعیت یهودیان مونترال 90780 نفر است. در شهرهایی مانند کوت سن لوک و همپستد، یهودیان اکثریت یا بخش قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

نژاد:

بزرگترین قومیت های اروپایی گزارش شده در سرشماری سال 2006 فرانسوی ها 23٪، ایتالیایی ها 10٪، ایرلندی ها 5٪، انگلیسی ها 4٪، اسکاتلندی ها 3٪ و اسپانیایی ها 2٪ بودند.حدود 26٪ از جمعیت مونترال و 16.5٪ از جمعیت مونترال بزرگ، اعضای یک گروه اقلیت قابل مشاهده (غیر سفیدپوستان) هستند.

اقلیت های قابل مشاهده 34.2 درصد از جمعیت را در سرشماری سال 2016 تشکیل می دادند. پنج اقلیت قابل مشاهده بیشتر عبارتند از کانادایی‌های سیاه‌پوست (10.3%)، کانادایی‌های عرب، عمدتاً کانادایی‌های الجزایری (7.3%)، آمریکایی‌های لاتین (4.1%)، کانادایی‌های جنوب آسیا (3.3%)، و کانادایی‌های چینی (3.3%). اقلیت های قابل مشاهده توسط قانون برابری اشتغال کانادا به عنوان "افراد غیر از بومیان که رنگ آنها سفید نیست" تعریف شده است.

اقتصاد

مونترال دارای دومین اقتصاد بزرگ در بین شهرهای کانادا بر اساس تولید ناخالص داخلی  و بزرگترین اقتصاد در کبک است.در سال 2014، متروپولیتن مونترال مسئول 118.7 میلیارد دلار کانادا از تولید ناخالص داخلی 340.7 میلیارد دلاری کبک بود.این شهر امروزه مرکز مهم بازرگانی، مالی، صنعت، فناوری، فرهنگ، امور جهانی است و مقر صرافی مونترال است. در دهه‌های اخیر، این شهر به طور گسترده‌ای ضعیف‌تر از شهر تورنتو و دیگر شهرهای بزرگ کانادا دیده می‌شد، اما اخیراً احیا شده است.

صنایع شامل هوا فضا، کالاهای الکترونیکی، داروسازی، کالاهای چاپی، مهندسی نرم افزار، مخابرات، تولید نساجی و پوشاک، تنباکو، پتروشیمی و حمل و نقل است. بخش خدمات نیز قوی است و شامل مهندسی عمران، مکانیک و فرآیند، امور مالی، آموزش عالی و تحقیق و توسعه است. در سال 2002، مونترال چهارمین مرکز بزرگ آمریکای شمالی از نظر مشاغل هوافضا بود. بندر مونترال یکی از بزرگترین بنادر داخلی در جهان است که سالانه 26 میلیون تن بار را جابجا می کند. به عنوان یکی از مهم ترین بنادر در کانادا، این بندر همچنان محل حمل و نقل غلات، شکر، فرآورده های نفتی، ماشین آلات و کالاهای مصرفی است. به همین دلیل، مونترال قطب راه آهن کانادا است و همیشه یک شهر ریلی بسیار مهم بوده است. مقر راه‌آهن ملی کانادا، و تا سال 1995 مقر راه‌آهن کانادا اقیانوس آرام بود.

مقر آژانس فضایی کانادا در لونگویل، جنوب شرقی مونترال است.مونترال همچنین میزبان دفتر مرکزی سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو، یک نهاد سازمان ملل)؛ آژانس جهانی ضد دوپینگ (یک نهاد المپیک)، شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها می باشد.

حمل و نقل

حمل‌ونقل عمومی محلی توسط شبکه‌ای از اتوبوس‌ها، متروها و قطارهای شهری که در سراسر جزیره و خارج از آن امتداد دارند، ارائه می‌شود.Société de Transport de Montréal اداره می شود

 ارائه می‌شود.سیستم مترو و اتوبوس توسط می شود. شبکه اتوبوس S سیستم مترو و اتوبوس توسط شامل 203 مسیر در روز و 23 مسیر در شب است.مترو در سال 1966 افتتاح شد و دارای 68 ایستگاه در چهار خط است. این شلوغ ترین سیستم متروی کانادا در کل استفاده روزانه مسافران است که به 1,050,800 مسافر در یک روز هفته (از سه ماهه اول 2010) خدمات رسانی می کند. هر ایستگاه توسط معماران مختلف با مضامین و آثار هنری اصلی طراحی شده است، و قطارها با لاستیک‌های لاستیکی حرکت می‌کنند و سیستم را ساکت‌تر از بقیه می‌کنند. این پروژه توسط شهردار مونترال، ژان دراپو آغاز شد، که بعداً بازی‌های المپیک تابستانی را در سال 1976 به مونترال آورد. سیستم مترو مدت‌هاست که ایستگاهی در ساحل جنوبی در لونگویل داشته است و در سال 2007 به شهر لاوال، در شمال این شهر گسترش یافت. مونترال، با سه ایستگاه جدید. مترو اخیراً قطارهای خود را مدرنیزه کرده و مدل‌های جدید آزور را با واگن‌های متصل به هم خریداری کرده است.