Created with Snap

ساسکاتون

ساسکاتون ،ساسکاچوان

ساسکاتون


 

جمعیت:

331,000

مساحت:

5,890.71کیلومتر مربع

آب وهوا

ساسکاتون یک آب و هوای نیمه خشک سرد در نزدیکی آب و هوای مرطوب قاره ای ، تابستان های معمولاً گرم و زمستان های طولانی و سرد را تجربه می کنداین شهر دارای چهار فصل متمایز است .ساسکاتون آب و هوای خشک دارد و به طور متوسط ​​سالانه 340.4 میلی متر (13.40 اینچ) بارندگی دارد و تابستان مرطوب ترین فصل است. در نتیجه ساسکاتون در کانادا آفتابی تر از حد متوسط ​​است و به طور متوسط ​​سالانه 2268 ساعت آفتاب روشن دارد. دماهای شدید معمولاً با سطوح زیر متوسط ​​رطوبت همراه است. رعد و برق در ماه های تابستان رایج است و می تواند شدید همراه با باران سیل آسا، تگرگ، باد شدید، رعد و برق شدید و گاهی اوقات گردباد باشد. فصل رشد بدون یخبندان از 21 می تا 15 سپتامبر طول می کشد، اما به دلیل موقعیت شمالی ساسکاتون، یخبندان های مخرب تا اواخر 14 ژوئن  و دوباره در اوایل آگوست رخ داده است. میانگین دمای بالا در روز از 31 جولای تا 8 آگوست به 25.8 درجه سانتیگراد (78.4 درجه فارنهایت) می رسد.

دین

حدود 78.5٪ از ساکنان ساسکاتون ادعا می کنند که مسیحی هستند، عمدتا پروتستان (40.1٪) و کاتولیک رومی (32.5٪). 19.6 درصد دیگر از ساکنان ساسکاتون اصلاً اعتقاد مذهبی ندارند. ادیان اقلیت عبارتند از: سیک، بودیسم (0.7٪)، یهودیت، هندوئیسم و ​​اسلام (0.6٪).

نژاد

ساسکاتون با 11.3 درصد،  پس از وینیپگ با 12.2 درصد و رجینا با 9.9 درصد، دومین درصد بالاترین درصد جمعیت ملل اول را در میان شهرهای بزرگ کانادا دارد. در محله های خاصی مانند Pleasant Hill، این درصد بیش از 40٪ است. اکثر ساکنان ملل اول از پیشینه فرهنگی کری یا داکوتا هستند، اگرچه تا حدی جوامع سوتو، آسینی‌بوئین و دن نیز وجود دارند.

ساسکاتون همچنین دارای جمعیت قابل توجهی متیس است و نزدیک به سکونتگاه‌های مهم تاریخی Southbranc در شمال، و همچنین سکونتگاه Prairie Ronde در نزدیکی Dundurn، ساسکاچوان است.

اقتصاد

اقتصاد ساسکاتون با پتاس، نفت و کشاورزی (مخصوصاً گندم) همراه بوده است که منجر به نامگذاری «شهر اسرا» شده است. غلات مختلف، دام، نفت و گاز، پتاس، اورانیوم، طلا، الماس، زغال سنگ و صنایع اسپین آف آنها به اقتصاد کمک می کند.بزرگترین شرکت سهامی عام اورانیوم جهان، Cameco، و بزرگترین تولید کننده پتاس در جهان، Nutrien، دارای دفتر مرکزی شرکت در ساسکاتون است. ساسکاتون همچنین خانه جدید واحد تجاری الماس و محصولات تخصصی BHP Billiton است.

نزدیک به دو سوم ذخایر پتاس قابل بازیافت جهان در منطقه ساسکاتون است. Innovation Place که در سال 1980 تأسیس شد، تقریباً 150 صنعت کشاورزی، فناوری اطلاعات، و محیط زیست، علوم زیستی و صنایع بیوتکنولوژی کشاورزی را در یک پارک علمی یا پارک فناوری گرد هم می آورد. ساسکاتون همچنین خانه منبع نور کانادا، مرکز ملی سنکروترون کانادا است. 

حمل ونقل

ساسکاتون در مسیر بزرگراه Yellowhead سیستم بزرگراه Trans-Canada، همچنین به عنوان بزرگراه 16 شناخته می شود، که ساسکاچوان، مانیتوبا، آلبرتا و بریتیش کلمبیا را به هم متصل می کند. بزرگراه های 5، 7، 11، 12، 14، 41، 219، 684 و 762 همگی در ساسکاتون به هم می رسند و بزرگراه 60 درست خارج از محدوده جنوب غربی شهر به پایان می رسد.

خدمات حمل و نقل در ساسکاتون توسط ساسکاتون ترانزیت ارائه می شود. سیستم مسیر در 2 ژوئیه 2006 بازسازی شد و دسترسی بیشتری به اکثر نقاط شهر ایجاد کرد. یک برنامه به روز در مسیر حمل و نقل ساسکاتون و تنظیمات برنامه ارسال شده است. ساسکاتون توسط Greyhound کانادا برای سرویس اتوبوس بین استانی بین مانیتوبا و آلبرتا سرویس دهی شد تا زمانی که Greyhound خدمات خود را در 31 اکتبر 2018 متوقف کرد.