Created with Snap

هالیفکس

هالیفکس، نوا اسکوشیا

هالیفکس


 

جمعیت

417,173 

مساحت

5,490.35 کیلومتر مربع 

آب وهوا

هالیفاکس دارای آب و هوای قاره ای مرطوب هم مرز با آب و هوای اقیانوسی با تابستان های گرم و زمستان های نسبتا معتدل است .آب و هوا معمولاً در زمستان معتدل‌تر یا در تابستان خنک‌تر از مناطقی است که در عرض‌های جغرافیایی مشابه در داخل کشور قرار دارند، با دمای باقی‌مانده (به استثنای موارد قابل توجه) بین 8- تا 24 درجه سانتی‌گراد (18 و 75 درجه فارنهایت). ژانویه سردترین ماه است و تنها ماه با دمای 0.1- درجه سانتی گراد (31.8 درجه فارنهایت) است، در حالی که آگوست گرم ترین ماه است. دریا به شدت بر آب و هوای این منطقه تأثیر می گذارد و باعث تأخیر فصلی قابل توجهی در تابستان می شود، آگوست به طور قابل توجهی گرمتر از ژوئن و سپتامبر سومین ماه معتدل از نظر میانگین دما است. 

بارندگی در تمام طول سال زیاد است. زمستان دارای ترکیبی از باران، باران یخ زده و برف با چرخه های مکرر یخ زدگی و ذوب است. بارش برف در زمستان سنگین است، اما پوشش برف معمولاً به دلیل چرخه های مکرر انجماد و ذوب، که برف انباشته شده را ذوب می کند، تکه تکه است. برخی از زمستان‌ها دارای دمای سردتر و چرخه‌های انجماد و ذوب کمتر هستند. آخرین آنها زمستان 2014-2015 است که سردترین، برفی ترین و طوفانی ترین زمستان در حدود یک قرن گذشته بود. بهار اغلب مرطوب و خنک است و به دلیل دمای سردتر دریا، بسیار دیرتر از مناطقی از کانادا در عرض های جغرافیایی مشابه می رسد. تابستان‌ها معتدل و دلپذیر است و شرایط گرم و مرطوب بسیار نادر است. شرایط گرم و دلپذیر اغلب تا سپتامبر و گاهی تا اواسط اکتبر ادامه می یابد. میانگین بارندگی ماهانه از نوامبر تا فوریه به دلیل طوفان‌های شدید اواخر پاییز تا زمستان که از شمال شرقی ایالات متحده مهاجرت می‌کنند، بیشترین میزان بارش را دارد و در تابستان کمترین میزان بارش را دارد و آگوست به طور متوسط ​​گرم‌ترین و خشک‌ترین ماه سال است. هالیفاکس گاهی اوقات می تواند طوفان ها را دریافت کند، اغلب بین ماه های آگوست و اکتبر. به عنوان مثال، طوفان خوان، طوفان دسته 2، در سپتامبر 2003 رخ داد و خسارت قابل توجهی به منطقه وارد کرد. طوفان ارل در سال 2010 به عنوان طوفان دسته 1 سواحل را درنوردید. در سال 2019، طوفان دوریان به عنوان یک طوفان پسا گرمسیری با شدتی معادل یک طوفان رده 2 در جنوب هالیفاکس به خشکی رسید و خسارات قابل توجهی در سراسر نوا اسکوشیا ایجاد کرد. دمای سطح دریای اقیانوس اطلس در سال‌های اخیر افزایش یافته است و هالیفاکس و سواحل نوا اسکوشیا را نسبت به گذشته در معرض طوفان‌ها قرار داده است. 

دین 

  • مسیحی 71.49%
  • بدون مذهب 24.88%
  • مسلمان 196%
  • هندو 0.40%
  • یهودی 0.35%
  • سیک 0.09%
  • بومی/سنتی 0.01% 

نژاد 

  • سیاه 3.8%
  • عرب 1.8%
  • چینی  1.8%
  • جنوب آسیا  1.6%
  • فیلیپینی  0.6%
  • ملل اول 7880 2%
  • متیس 6905 1.7%
  • Inuit 405 0.1%
  • اروپایی 84.6%

اقتصاد 

منطقه شهری هالیفاکس یک مرکز اقتصادی بزرگ در شرق کانادا با تمرکز زیادی از خدمات دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی است. هالیفاکس به عنوان مرکز تجاری، بانکی، دولتی و فرهنگی منطقه دریایی عمل می کند. بزرگترین بخش های اشتغال در شهر شامل تجارت (36400 شغل)، مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی (31800 شغل)، خدمات حرفه ای (19000 شغل)، آموزش و پرورش (17،400 شغل) و مدیریت دولتی (15،800 شغل) است. اقتصاد هالیفاکس در حال رشد است.

کارفرمایان عمده و تولیدکنندگان اقتصادی شامل وزارت دفاع ملی، بندر هالیفاکس، کشتی‌سازی ایروینگ، سازمان بهداشت نوا اسکوشیا، گروه IMP، بل آلیانت، امرا، موسسه اقیانوس‌شناسی بدفورد، دولت، بانک‌ها و دانشگاه‌ها هستند. شهرداری دارای تمرکز فزاینده ای از صنایع تولیدی است و از طریق رشد در بندر، فرودگاه بین المللی هالیفاکس استانفیلد، و بهبود ارتباطات ریلی و بزرگراهی، در حال تبدیل شدن به یک مرکز اصلی حمل و نقل چند وجهی است. هالیفاکس یکی از چهار بندر کانتینری برتر کانادا از نظر حجم حمل بار است.رونق املاک و مستغلات در سال‌های اخیر منجر به توسعه‌های ملکی جدید متعددی شده است، از جمله اصالت بخشیدن به برخی از مناطق سابق طبقه کارگر.

کشاورزی، ماهیگیری، معدن، جنگلداری و استخراج گاز طبیعی از منابع اصلی صنایع موجود در مناطق روستایی شهرداری هستند. بزرگترین منطقه کشاورزی هالیفاکس در دره Musquodoboit است. تعداد کل مزارع هالیفاکس 150 مزرعه است که 110 مزرعه آن متعلق به خانواده است. بندرهای ماهیگیری در امتداد تمام مناطق ساحلی قرار دارند و برخی از آنها دارای یک مرجع مستقل بندر هستند، مانند بندر صنعتی شیت هاربر، و برخی دیگر به عنوان بندرگاه های کوچک صنایع دستی تحت اداره فدرالشیلات و اقیانوس های کانادا اداره می شوند

حمل ونقل

بندر هالیفاکس یک بندر اصلی است که توسط خطوط کشتیرانی متعدد مورد استفاده قرار می گیرد که توسط اداره بندر هالیفاکس اداره می شود. نیروی دریایی سلطنتی کانادا و گارد ساحلی کانادا تأسیسات عمده ای در امتداد بخش های برجسته خط ساحلی در هالیفاکس و دارتموث دارند. بندر همچنین دارای یک سرویس کشتی عمومی است که مرکز شهر هالیفاکس را به دو مکان در دارتموث متصل می کند. شیت هاربر دیگر بندر اصلی شهرداری است و به کاربران صنعتی در ساحل شرقی خدمت می کند.

 پایانه های حمل و نقل مختلف اداره بندر هالیفاکس پایانه شرقی شبکه بین قاره ای راه آهن ملی کانادا را تشکیل می دهد. Via Rail Canada خدمات ریلی شبانه مسافری را از ایستگاه راه آهن هالیفاکس سه روز در هفته ب مونترال با اقیانوس ارائه می دهد، قطاری مجهز به واگن های خواب که در مراکز اصلی در طول مسیر مانند مونکتون توقف می کند. ایستگاه راه آهن هالیفاکس همچنین به عنوان پایانه اتوبوس دریایی، که به مقاصد در سراسر Maritimes خدمات می دهد، عمل می کند.