Created with Snap

ویزای توریستی

Tourist Visa

ویزای توریستی


 

ویزای توریستی یک مدرک رسمی است که به پاسپورت چسبیده میشود و نشان دهنده این است که شما شرایط لازم برای ورود به کانادا را برای بازدید، تفریح و... دارید.ویزای توریستی معمولا تا ۵ سال معتبر می‌باشد.با داشتن این ویزا شما اجازه دارید تا حداکثر ۶ ماه در این کشور اقامت کنید.

مراحل اخذ ویزای توریستی به صورت زیر می‌باشد:

گام اول: آماده سازی مدارک

جهت اقدام برای کسب این نوع ویزا، شما میبایست مدارک زیر را جهت بررسی به اداره مهاجرت کانادا آماده کنید.

۱.داشتن پاسپورت معتبر

۲.نداشتن سؤ سابقه در کشور محل تولد/اقامت

۳.ارائه مدارک مربوط به کشور مبدا همانند مدارک شغلی، ملکی، خانوادگی و... تا افسر مهاجرت نسبت به بازگشت شما به کشور خود بعد از بازدید از کانادا اطمینان حاصل کند.

۴.نشان دادن توانایی مالی جهت سفر به کانادا(مانده حساب،گردش حساب)

۵.نشان دادن سابقه مسافرت‌های قبلی

۶.نامه دعوت نامه( در صورت وجود)

گام دوم: ثبت مدارک و ارسال درخواست بررسی به اداره مهاجرت کانادا

مدارک آماده شده به صورت کاغذی و یا آنلاین در اداره مهاجرت کانادا جهت بررسی پرونده ثبت میشود. هزینه ثبت درخواست در پورتال بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار می‌باشد.

گام سوم: انگشت نگاری

قبل از شروع بررسی پرونده باید انگشت نگاری انجام دهید. برای اینکار میتوانید به مراکز انگشت نگاری معتبر (وک) در کشور خود یا کشور دیگر رفته و بعد از دریافت فایل بیومتریک شما، روند بررسی پرونده شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است که در صورت انجام انگشت نگاری، اطلاعات شما تا ۱۰ سال در سیستم مهاجرت میماند و تا پایان دوره ۱۰ ساله نیازی به انجام دوباره آن ندارید. 

گام چهارم: بررسی پرونده در اداره مهاجرت

بعد از انگشت نگاری و دریافت تاییدیه، بررسی پرونده شما آغاز میشود.مدت زمان بررسی پرونده‌های درخواستی با توجه به کشور مبدا متفاوت می‌باشد. به طور مثال: مدت زمان بررسی پرونده برای مبدا ایران ۲۷۲ روز، اسلوکی و انگلیس ۵۰ روز ، چین ۱۸۹ و هنگ کنگ ۱۸ روز می‌باشد.

گام پنجم: پیک آپ پاسپورت

بعد از بررسی پرونده درخواستی، در صورت قبول شدن، پاسپورت شما برای چسباندن ویزا به مرکز انگشت نگاری (وک) فرستاده میشود.

گام ششم: آماده شدن برای سفر به کانادا

بهتر است تا مدارک و نامه قبولی در طول سفر همراه شما باشد.همچنین به محض ورود به کانادا، مامور مرزی کانادا ممکن است مدت زمان اقامت شما در کانادا را بنا به صلاحدید تغییر دهد ولی به طور معمول بعد از ورود میتوانید تا ۶ ماه در این کشور اقامت کنید.